WAT EIGENLIJK BEST WEL WEER LEUK IS AAN SCHOOL

DSC_6269

En het is weer zover, als het goed is, zijn de scholen nu voor echt iedereen begonnen. Weet je nog dat je aan het einde van vorig schooljaar dacht dat twee maanden (of iets minder) vakantie echt onwijs lang leek en je je nergens druk over maakte? Nou, die maanden zijn dus voorbij gevlogen en het seizoen (of eigenlijk jaar) van druk maken is weer begonnen. Hoewel ik dat worry gedeelte maar zo lang mogelijk zou uitstellen tot het echt nodig is, we zijn net begonnen he. Heel veel mensen doen alsof ze een hekel hebben aan school en klagen alleen maar als school weer begint. Natuurlijk is vakantie ook heerlijk en zou ik het liefst nog wat langer doorgaan met alleen maar met vrienden afspreken, zomaar wat uit de kast trekken en make-uploos in mn pyama de ochtenden doorbrengen, maar er zijn ook dingen aan school die eigenlijk best wel heel erg chill zijn. Ik noem ze op.

  • Je schoolvrienden weer zien. Deze ligt wel het meest voor de hand lijkt me zo. Je kan elke dag weer heerlijk met je vrienden de dag volpraten, lachen en de meest slechte grappen gebruiken om het leuk te maken. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik geniet daar wel van eigenlijk. πŸ˜‰
  • Dat je weer moeite moet doen om leuke outfits te vinden. Aan de ene kant is dit een nadeel, begrijp me niet verkeerd hoor, maar aan de andere kant is het ook wel weer eens leuk om je creativiteit te gebruiken voor leuke en verschillende outfits, in plaats van het te houden bij een shortje en een hempje. Word ook een keer saai.
  • Leraren. Als je leuke leraren hebt waar je goed mee kan, zoals mijn klas heeft, is dat best wel leuk. Zo heb ik een leraar die echt onwijs sarcastisch is, en hoewel natuurlijk niet iedereen daar tegen kan, vind ik dat heel mooi en maakt dat school ook echt leuk. Ik had ook wel weer echt zin om weer les van die man te krijgen!
  • Dat je al die nieuwe school zooi, waarvan je in praktijk de helft helemaal niet nodig zou moeten hebben, kan gaan gebruiken. Heb je al die schriften en pennen en mappen en klemmetjes en agenda en shit niet voor niks gekocht, en ook niet voor niks uren zitten diy’en om er wat boeiends van te maken. Is toch ook wel weer positief.
  • Je kan je nieuwe schoenen en sjaals en jurkjes en jasjes die je allemaal in de vakantie hebt gekocht weer even showen aan iedereen die het maar zien wil.
  • Het is extra leuk om met mensen af te spreken, omdat het nu niet zo vaak kan.
  • Slapen is nog fijner, omdat je nu weer iets hebt waar je eventueel moe van zou kunnen worden, in plaats van dat je uren wakker ligt omdat je eigenlijk niks hebt gedaan en dus niet kan slapen. ‘Karma’s a bitch’
  • Elk jaar weer steeds kleinere (ja ik weet het, dat lijkt alleen zo, maar toch, serieus!) brugklassers zien. IK VIND ZE ZO SCHATTIG! πŸ˜‰
  • Vrije uren doorbrengen, en aan de ene kant zeuren omdat je je verveelt en er helemaal niks te doen, en aan de andere kant zo genieten omdat het toch chill is. Wij (vriendinnen) willen altijd in de aula, maar hij is heel vaak gesloten. Punt 1 op ons zeurlijstje. Punt 2 is dat er niks lekkers in de automaten is, en punt 3 is dat alle bankjes bezet zijn en we op de grond moeten zitten (dat doen we bij ons op school, op de grond zitten ;)). Verder is het leuk hoor, maak je vooral geen zorgen. πŸ™‚
  • RITME! Ben ik de enige of vinden meer mensen dit eigenlijk wel fijn? Gewoon iets standaards hebben. In de vakantie wordt het op een gegeven moment zo’n sleur en heb je echt niks te doen, ik word dat op een gegeven moment zat. Nu is het gewoon weer wekker om 5 voor 7, kwart over 7 eruit, half 8 beneden, 10 voor 8 weer naar boven, 5 voor 8 naar buiten en 3 voor 8 wegfietsen. Nu klink ik echt heerlijk gestructureerd, valt helaas wel ietsje mee hoor, maar daar streef ik in ieder geval naar, haha.

Zo, dat zijn alle dingen die ik persoonlijk fijn vind. Wat vinden jullie leuk aan ‘het schoolleven’?

8 comments

  1. Claire β™₯ · september 1, 2015

    De structuur is inderdaad heel fijn. Gewoon elke dag iets te doen hebben en niet de hele tijd op de bank hangen. πŸ™‚

  2. xgraciously · september 1, 2015

    Leuk artikel, dat van het ritme is helemaal waar! Op het laatst verveelde ik me heel erg in de vakantie. Xx

  3. Femke Steketee · september 1, 2015

    Toch lig ik liever tot 12 uur in bed te stinken…. πŸ˜‰ x

    • manonvanbochove · september 1, 2015

      Hahaha! Stiekem ben ik het met je eens, maar om het nou even een kleein beetje positief te houden.. πŸ˜‰

  4. Proud2behealthy · september 2, 2015

    Jaaa ik vind het ook zo fijn om weer een ritme te hebben! Dat vind ik toch wel een voordeel aan weer naar school gaan haha. Hoewel de vakantie natuurlijk ook heerlijk is! πŸ™‚

Geef een reactie

