PICTURES ON THE WALL // easy diy

image

Als ik vakantie heb, kom ik op een gegeven moment in een sleur van eh, in theorie niks doen. Als in films kijken en slapen. 😉 Dan begin ik maar op internet op zoek te gaan naar leuke diy’s, maar daarvoor heb je altijd zoveel zooi nodig die echt niemand, geef maar toe (behalve als je megacrafty bent dan), in huis heeft. Nu had ik pas superschattige miniwasknijpertjes gekocht, en daar heb ik echt de makkelijkste diy mee gemaakt, met superweinig spullen! Heb jij nou nog een muur die je wat leuker en vrol

image

ijker wil maken? Lees dan verder!


(Sorry voor de iets te donkere foto’s.)

De dingen die je nodig hebt zijn alleen maar strotouw (of ander leuk draad), schilderstape, wasknijpertjes (het liefst kleintjes, ik kocht dit potje met 15 knijpertjes voor 2 euro bij de hema, maar je kan natuurlijk ook gewoon normale wasknijpers gebruiken) en een schaar. Verder pak je foto’s, of wat je dan ook wil ophangen.

Nu de diy itself: bij de muur kijk je hoelang je ongeveer het touw wilt hebben. Kleine tip: trek het gewoon recht, en laat het niet in een boogje hangen omdat je dat leuker vindt staan, want het gaat door het gewicht van bijvoorbeeld de foto’s toch wel naar beneden hangen. Plak beide uiteindes met de tape vast, logisch. Wat ik persoonlijk het leukst vond, was om na het randje van het tape nog een klein stukje touw te laten komen. Waarom tape en geen spijkers/haakjes vraag je je misschien af? Als je net zo bent als ik, bestaat de kans dat je het leuker vindt om over een tijdje weer wat anders met je muur te doen. Als je verschillende gaten slaat in je muur blijft dat er zitten. Met schilderstape zit het ook goed vast, eventueel kan je er een leuk kleurtje washitape o.i.d. overheen plakken en mocht je het zat raken, dan kan je het makkelijk er weer af halen zonder je behang/verf te beschadigen! Nu begint het leukste gedeelte! Knijp de wasknijpers vast en begin met het uitzoeken van de dingetjes die je eraan vast wilt maken. Ik heb gekozen voor allemaal verschillende foto’s met een nepbloemetje en een klein bordje met een quote erop, maar je kan bijvoorbeeld ook leuke tekeningetjes, quotes, souvenirtjes als in bijv. tickets, allemaal bloemetjes etc. er aan vast maken!

Het eindresultaat:

image

Ik heb verschillende touwtjes boven elkaar gehangen, en ben heel blij met het resultaat! Het staat heel vrolijk en niet zo standaard.

Mocht jij ook iets dergelijks gaan doen of andere leuke diy’s hebben gedaan, dan zou ik het heel leuk vinden als je een foto zou sturen naar blondenotebook@hotmail.com!

Wat vinden jullie ervan?

One comment

  1. Zij en Stijl · augustus 19, 2015

    Jammer van de foto’s, maar het idee is leuk!
    X http://www.zijenstijl.wordpress.com

Geef een reactie

