2014, you were quite awesome!

image

Vandaag is de dag. De laatste dag van het jaar! Het is voor mij persoonlijk zo waanzinnig snel gegaan! Dat klinkt wel zo waanzinnig truttig, maar het was een veelbewogen jaar. (SNIK, SNIK.) Ik wil jullie in deze post wat dingen laten lezen die voor mij bijzonder waren, positief of negatief. Vooral positief hoor, hihi.

BORIS

Jaaaa, mijn (nu niet meer zo heel erg) kleine hondje kwam bij ons wonen! Hij was echt zo idioot klein toen hij net kwam, en nu komt hij met zijn rug echt dik boven mijn knieën uit. Maar het blijft ook gewoon een kleine knuffelbeer, schatje. Hij wil soms niet eten, maar als je z’n brokjes dan op je hand legt wil hij ineens wel, hij is een paar keer boven op de bank gaan liggen terwijl dat niet mag (tot grote hilariteit natuurlijk ;)), als er een kat in de tuin is, staat hij zo met 4 poten in de vensterbank (een lage vensterbank hoor ;a), vroeger toen hij klein was ging hij met wandelen zitten als hij een andere hond zag, en ging gewoon niet meer verder en of je nu 2 minuten of 5 uur weg bent, hij is altijd even blij en enthousiast als je terugkomt. Oh, en als je zachtjes in zijn neusje knijpt en toet zegt likt hij z’n neus af. Hihi.

MESSIAH

Dit zullen niet heel veel van jullie weten, maar ik vind het heerlijk om naar klassieke concerten te gaan, en ook om het zelf te zingen. Ik heb nu al 2 jaar meegezongen met de Messiah en afgelopen jaar dus ook. Het was dit jaar op 14 februari, valentijnsdag dus, en er was een huwelijksaanzoek! En verder was het gewoon heerlijk weer om te zingen, ik heb zin in komend jaar!

(NIEUWE) VRIENDSCHAPPEN

Dit jaar zijn een hele hoop vriendschappen ‘opgebloeid’. Verschrikkelijk woord maar ik wist er geen beter woord voor haha. Nieuwe vriendschappen opgedaan, hele goeie ook, helaas ook vriendschappen geëindigd, oude vriendschappen verbeterd. En vrienden zijn voor mij echt een van de belangrijkste dingen in het leven, dus dat is leuk. Vrienden die dit lezen: Hartjes voor jullie!

OVERGAAN

De meiden (en heel misschien ook wel jongens) die mij al langer volgen weten dat school voor mij niet echt heel makkelijk gaat en dat het elk jaar weer de vraag is of ik wel overga. En afgelopen schooljaar ging mijn allerlaatste toetsweek wel zo waanzinnig goed, dat ik gewoon hartstikke goed overging! Ik hoop daar wel weer op dit jaar haha. Beetje triest dat ik niet gewoon kan zeggen dat ik daar dit jaar niet op hoef te hopen omdat het helemaal perfeeect gaat, maarja. Jammer dan.

ZEELAND

Afgelopen zomervakantie ging ik (zoals eigenlijk elk jaar) weer met het gezin naar Zeeland, maar dit jaar in de laatste week kwamen er vrienden van mijn ouders, met een zoon en dochter van mijn broer en mijn leeftijd. En dat was echt supergezellig! Verder was er in de eerste twee weken ook een hele goeie vriendin vlakbij, en daarmee ging ik ’s avonds een keer naar het strand met een picknickkleed ijs eten. Dat was echt zo onwijs gezellig! Het was verschrikkeeeelijk trouwens, maar dat mocht de pret niet drukken. Na 2 uur wel trouwens. We gingen ook met een onwijs slechte verbinding even andere vriendinnen jaloers maken. Was ook leuk. En het was voor Boris het eerste jaar natuurlijk, dus dat was echt heel leuk om te zien hoe leuk hij het vond! Ik heb ook een keer in de stromende regen moeten wandelen. Ik droeg een kort zomerjurkje met all stars, en daaroverheen een supergrote rode regenjas. Dus blote benen. Koud dat het was. Ik kwam overigens allemaal mensen tegen die me heel zielig vonden, dat was best grappig haha. En mijn all stars moesten volgens mij wel drie dagen drogen daarna. Was een top vakantie!

TUINFEEST

Yay, mijn beste vriendinnetje en ik werden 16 dit jaar, dus gaven we een Sweet Sixteen. Het werd een tuinfeest met onze klas, met wat toevoegingen haha. Uiteindelijk waren er volgens mij net 20 mensen ofzo, maar het was echt zo onwijs gezellig! Iedereen kwam in het wit, en wij hadden allebei een rood jurkje aan (en mooie krullen, gnagna). Ook hadden we van tevoren heel veel eten gemaakt, wat er trouwens echt supermooi uitzag! Het was wel echt het leukste feestje wat ik ooit heb gehad. Oke, slecht om te zeggen over een tuinfeest van jezelf, maar het was echt enorm geslaagd. Oh, en we vergaten foto’s te maken. Kuch. Nee, we zijn verder niet heel dom hoor.

BLOG

Jaaa, m’n blog beginnen! Ik vind het echt heel erg leuk om dingen met jullie te delen en lekker van me af te schrijven! Zeker een hobby van me geworden. Ik hoop dat de volgers van nu nog lang blijven hangen en dat ik er volgend jaar nog een hoop bij krijg 🙂 Bedankt voor het volgen! ❤

DIEET

Voor mijn PDS moest ik met een dieet beginnen. En hoewel dit echt niet het resultaat heeft gehad wat het had moeten hebben heeft het wel echt een stukje geholpen! Wauw veel vormen van hebben in 1 zin haha. En ik had echt niet verwacht dat ik het vol zou houden eigenlijk, want het was echt heftig. Ik mocht https://blondenotebook.wordpress.com/wp-admin/post.php?post=858&action=editecht bijna niks meer  van wat ik vroeger at. Maar ik heb het gewoon volgehouden, en ik heb zoveel lekkere nieuwe dingen ontdekt! Stiekem best wel een beetje trots. Inmiddels ben ik weer een beetje normaal aan het eten, omdat het geen zin heeft om het dieet vol te blijven houden aangezien het dus niet zo helpt als dat zou moeten.

UTRECHT EN AMSTERDAM

Een paar weken terug ging ik met 2 vriendinnen naar Utrecht, naar een open dag van de uni, en naar Amsterdam om het 3e vriendinnetje te bezoeken die daar in het ziekenhuis lag. We kregen voor allebei een dag vrij, en allebei de dagen waren echt zo onwijs gezellig! Heerlijk geshopt, vooral Utrecht vond ik heel leuk om te shoppen (Amsterdam zijn we niet echt in geweest), en in Amsterdam was het heel leuk om die vriendin weer te zien. Het was best wel snel achter elkaar, dus dat waren echt heerlijke relaxte weekjes! En zoals ik al zei was het echt gezellig 🙂

HERFSTVAKANTIE

In de herfstvakantie ging ik met 3 vriendinnen (die waar ik het de hele tijd over heb hihi) en mijn ouders naar Zeelaaaand. En nee, dat is geen Spanje, en ja, het was met ouders (dat was trouwens alleen maar handig voor vervoer en boodschappen enzo :’)), maar het was zo ontzettend leuk! In principe hebben we helemaal niet zoveel gedaan eigenlijk, maar we werden nog betere vriendinnen dan dat we waren, we hebben er allemaal drie kilo afgelachen, heel veel domme filmpjes gemaakt die het daglicht absoluut niet gaan zien, om 12 uur naar het strand geweest, en toen als een malle teruggegaan omdat dat stiekem toch wel een klein beetje eng was, foto’s gemaakt, een zandstorm meegemaakt, een zandstorm in combinatie met regen meegemaakt (man o man wat is dat verschrikkelijk vies), de halve vakantie in onze joggingbroeken rondgelopen en ohja ik heb hier al een blog over geschreven. Lees hem HIER.

PRIMARK

Heeeeeey ik won een Primark Giftcard. Ter waarde van vijftig euro. Vijftig! Woepwoep. Ja, dat was wel een leuk iets van dit jaar haha. En tot nu toe ben ik nog niet eens wezen shoppen, dus zoals jullie kunnen begrijpen heb ik daar onwijjjjs veel zin in. Alleen weet ik niet of ik een onesie ga kopen. Decisions, Decisions.

DINER TWEEDE KERSTDAG

Ik weet eigenlijk niet precies waarom dit in dit lijstje staat, in vergelijking met de andere dingen stelt het eigenlijk niet zoveel voor haha, maar ik heb daar zoooo van genoten. We hadden besloten om het wat uitgebreider aan te pakken, en ik nam het voorgerecht, de courgette pizza’s en de opmaak van de borden voor mijn rekening. And I loooved it. Je kunt het HIER lezen!

SWANE LAKE ON ICE

Ik ging afgelopen zaterdag naar het Zwanenmeer on ice, dus met kunstschaatsen, en het was echt zo onwijs gaaf! Dat was echt cool, het lijkt me heerlijk om zo te kunnen schaatsen! Oef. Heel gaaf!

ALL THE LITTLE THINGS

En als laatste, heeel veel kleine dingen. Ik ben iemand die onwijs van kleine dingen kan genieten. Dat het bijvoorbeeld onwijs hard regent en dan net droog is als ik weg moet. Of we iets heel lekkers eten. Of een lief goedemorgen whatsappje. En er waren heel veel leuke kleine dingen dit jaar. Dus dat is wel leuk om te noemen haha.

Ik vond het echt heel leuk om dit te doen, omdat ik dan ineens ‘verplicht’ was om over mijn jaar na te denken, en het is denk ik ook heel leuk om later na te lezen! Ik wil jullie allemaal heeeel graag een fantastische jaarwisseling, en een heeeel gelukkig nieuwjaar toewensen lieve allemaal! ❤

Wat was jouw favoriete iets dit jaar?

ENG: I looked back at 2014 and am telling you today which things were my absolute favorite things.

One comment

  1. TypischKim · december 31, 2014

    Leuk om te lezen!

Geef een reactie

