FOOD // Tweede kerstdag

SONY DSC

Hellooo. Ohh, nu ik dit schrijf is het echt slecht weer. Het is donker, en het sneeuwt, alleen het is natte sneeuw. Dus je wordt nat en je hebt er helemaal niks aan. Triest. Anyway, ik heb 2 heerlijke dagen achter de rug. Eerste kerstdag hebben jullie al kunnen zien in deze plog! Op tweede kerstdag begonnen we lekker rustig met het gezin met een grooot ontbijt; broodjes, pannekoekjes, jus d’orange, spek, ei en nog veel meer. Daarna ehm. Was het 12 uur. Toen hebben we nog best lang koffie gedronken, en daarna ging ik met mijn broer en zijn vriendin foto’s maken, want het was echt superlekker weer gister! Daarvan zullen jullie vast nog wel foto’s voorbij zien komen en ook een outfitpost trouwens πŸ™‚ En daarna begonnen we met datgene waar ik deze post eigenlijk voor schrijf, fooood. Mijn opa kwam eten, en we hadden besloten om echt megaveel te maken. Dus dat deden we. Mijn broer heeft een 50 mm lens voor zijn spiegelreflex gekocht, en waarschijnlijk weten de meeste wel dat die echt geweldig is voor detailfoto’s. En hij was zo lief om foto’s van het eten te willen maken. Dus credits voor mn broer. Ha.

SONY DSC
We begonnen met wat voorgerechtjes, die ik voor m’n rekening nam. Dit wat je hier boven ziet is een laagjes iets. Onderin ligt veldsla met een beetje bosui, daar bovenop wat oflijfolie. En dan een laagje stukjes sinaasappel, beetje forel, en weer een beetje sinaasappel. En daar bovenop kwam nog een sausje met een beetje dille, crΓ¨me fraiche, geraspte sinaasappel schil en nog wat dingetjes.

SONY DSC
Nog een van de voorgerechtjes. Dit is zalm, met een salade van bieten, appel, geitenkaas, hazelnoten, peper en zout en mosterddille saus. En dan ook nog een beetje veldsla.

Verder hadden we meloen met serranoham, en een blaadje witlof met daarin een salade van zaanse mayonaise, ketchup, heel veel garnalen en peper en zout. Again.
Ik ben meestal meer fan van de voorgerechten dan van het hoofdgerecht haha. Standaard ook gewoon. πŸ™‚
Op naar de hoofdgerechten!

SONY DSC
Dit zijn haricot verts met spek eromheen. Gigalekker!

 

SONY DSC SONY DSC
Dit was varkenshaas met rauwe ham eromheen, en erin zat een plak rauwe ham met daarin roquefort.

SONY DSC
Dit waren aardappeldingetjes met kaas erop (aardappel gratin), maar die heb ik ΓΌberhaupt niet eens geproefd haha. Ik ben wel goed in eten beschrijven! Ahum.

SONY DSC
Hier hebben we die haricot verts met spek eromheen weer.

SONY DSC
Dit is hands down een van de beste gerechten die ik de afgelopen tijd heb gemaakt. Het zijn courgette pizza’s: Snijd plakjes van courgette, niet te dun maar zeker niet te dik, dan strooi je er paneermeel overheen. Vervolgens besmeer je ze met pasta saus, gewoon van die saus uit zo’n pot (Ik heb Heinz original gebruikt), dan wat mozarella eroverheen, en dan kaas. En dan op 200 graden ongeveer een kwartier in de oven, zo giga lekker vind ik dat! Zeker een aanrader.

SONY DSC
Krieltjes!

SONY DSC
Table.

Het was allemaal zo onwijs lekker! En props to the brother. Hoe mooi zijn die foto’s?!

Fijne zondag! xo

9 comments

  1. xmmke · december 28, 2014

    Ohhh wat een heerlijke food foto’s! ❀ vooral de courgette pizza's zien er heerlijk uit!

    • manonvanbochove · december 28, 2014

      Die pizza’s zijn ook echt een aanrader! Echt heel makkelijk en supersnel πŸ™‚

  2. twinkelbella · december 28, 2014

    Het ziet er echt geweldig lekker uit!

  3. Laura · december 29, 2014

    Wohow, super mooie kerstgerechten. Die courgette pizza’s lijken me ook wel wat πŸ™‚

  4. Pingback: 10 most read posts of 2014 | Blonde Notebook
  5. FOOD by Dila · december 30, 2014

    Wow wat veel lekker eten! Mooie foto’s geworden ook. Ik mis alleen het toetje! πŸ˜‰

  6. Pingback: 2014, you were quite awesome! | Blonde Notebook
  7. Pingback: My week captured. Sort of. #7 | Blonde Notebook

Geef een reactie

